Drama/teater

Hej!

Det har varit en lång dag i skolan idag. Lång, men väldigt rolig! Efter ett seminarium med redovisning var det dags för fyra timmars workshop i form av drama. Jag var lite skeptisk i början, eftersom det där med att stå i centrum inte riktigt är min grej, men det var superkul! Riktigt duktig dramapedagog också! :)

Så efter att ha lekt 1800-tal, höstatus vs lågstatus, byggt skulpturer med våra kroppar, varit elefant m.m. så fick vi skriva en egen liten pjäs som vi ska öva på samt visa upp nästa gång vi har drama (vilket blir någon gång i januari) ^^
 
Min grupps pjäs är en ganska typisk sagoberättelse med prinsar och prinsessor och en elaking som prinsen ska döda. Jag kommer spela prinsen och rädda kungen och prinsessan från den hemska "låtsaskungen" som har tagit över tronen från den riktiga kungen. Med mig har jag min klantiga kompis och en älva ;)
I dramasalen fanns det riktigt roliga utklädningskläder, så vi provade bara massa roliga kläder den sista timmen egentligen ;)
 
Nu ska jag gå och lägga mig eftersom jag är riktigt förkyld. Sömn borde fungera för att bli något bättre i alla fall! :)

Kram!
 

Kommentera här: