Kefalonia!

Resan har varit helt fantastisk och det har vart hur bra väder som helst! I tisdags gick vi ut på en promenad till den närmsta staden, Lixouri, vilket var 8 km. Eftersom det redan var 25 grader klockan halv åtta på morgonen så gick vi redan kvart över sex! Vi fick med oss frukosten i en påse så vi satte oss vid en kyrka och åt efter några km. När vi väl var framme i Lixouri orkade vi inte göra så mycket så vi satte oss på ett café och sen tog vi taxi hem! :)

I torsdags hyrde vi en minibuss och åkte runt ön. Det var jättehäftigt! Vi tog färjan över till huvudstaden och åkte upp till Kefalonias nationalpark, där det tydligen fanns jättesällsynta växter, några träd som bara växte där i hela världen och vildhästar. Vi såg inga vildhästar tyvärr, men utsikten var helt klart värt det! Vi var på över 1600 m höjd! (Kebnekaise är ca 2100 m för att ha någon sorts jämförelse)

Sen åkte vi vidare till en by som hette Sami där vi åt lunch, och sedan vidare till Melissani Cave, vilket var en underjordisk grottsjö där taket hade rasat in för ca 5000 år sedan. Så jäkla häftig! Där fick vi se fladdermöss, och en ål dessutom!

De andra dagarna har vi tagit några mindre promenader på morgnarna och bara solat och badat hela dagarna. Med andra ord har resan varit toppen!