Påsklov!

Hej!
 
I fredags hade vi en himla mysig påskdag i skolan, med påskmys, ansiktsmålning, påskpyssel och prat om påsken :) 
Vid två åkte jag hem och då hade äntligen det efterlängtade påsklovet börjat! 
 
Vi busade med hundarna hela fredagen, köpte en massa gott och gjorde fruktsallad senare på kvällen. Och åt godis naturligtvis, för att fira påsklovet! 

I lördags gick vi till Allum och shoppade litegrann, och på kvällen var vi bortbjudna på middag hos Sanna och Jakob. Supermysigt, och god mat blev det också! Vi fick också lära oss att dansa lite kubansk salsa. Wow alltså!
 
I söndags hade vi en jättelugn dag hemma med hundarna, men igår jobbade Victor och senare på kvällen var det fotbollsdags. Då åkte vi till Borås för att se gnaget vinna! Kul!

Idag ska jag hämta mamma på Landvetter medan Vic är i skolan. Jag, mamma och hennes kompis Sanna ska käka sushi när de kommer hit, och sen tar de med sig hundarna tillbaka till Skövde. 

Jag håller också på att renovera mitt gamla dockhus. Just nu har jag målat det tre gånger med vit färg (alla gavlar var gula), och snart ska jag sätta igång att lägga lite golv där inne. Efter det ska jag tapetsera! Det är jättekul! Det är speciellt kul att välja ut vilka möbler man ska ha i dockskåpet (slängde de gamla), men det är sviiiiindyrt med dockskåpsmöbler! Man får köpa lite i taget. 
 
Hoppas ni har en fin påsk!

Kram!
 

Kommentera här: