Kul i skolan

Tjabba! 

 
Den här onsdagen har varit riktigt kul, mest av första lektionen där eleverna fick kladda med färg. Jag hade halvklass och vi hade precis läst en saga om en fisk, när de swn skulle få måla en egen fisk på papperstallrikar med flaskfärg. Många av fiskarna blev sååå fina! Nästa vecka ska jag göra samma sak med den andra gruppen, och sen ska de upp på väggen i klassrummet. Då ska jag ta kort så ni får se hur snygga de blev! 
 
Rymdtemat vi håller på med just nu går också bra. De har så mycket att säga och så många frågor! 
Många vill dock inte höra på eftersom det går emot vad de tror på och deras religion. Men men..det är kul att ha lektion när de är så engagerade! 
 
Nu ska jag hem och käka mat, läsa och se på cityakuten tror jag. Imorgon är det APT till jättesent, så man får väl passa på att vila idag!
 
 
 

Kommentera här: