Skillnad på väder

Tjabba!

 
I fredags när jag var påväg hem sa jag ju att det var väldigt fint väder, och att det hade varit det hela dagen. Det skulle jag nog inte sagt för så fort jag kom hem började det spöregna och hagla. Jag har aldrig sett så mycket hagel i hela mitt liv! Såg knappt ut genom förnstret för att det var så vitt ute... 
 
Så jag roade mig med att sitta och titta på alla som var ute i det hemska vädret ;) 
Ungefär tre timmar senare var vägen till rese översvämmad, så då kan ni ju tänka er hur mycket det regnade! 
 
När vi skulle åka till Skövde var det översvämning på båda hållen, men vi kom ändå ut från partille, även om det var lite läskigt. En bil hade flutit iväg från parkeringen den stod på och ner i ett dike, helt sjukt! 
 
Men sen gick det bra att köra i alla fall och vi kom fram torra till skövde på kvällen ;) 
 
Och i.skövde har vi haft det väldigt bra med päronen och hundarna, och rätt som det var skulle vi åka hem igen! Så kan det gå! 
 
 
 

Kommentera här: