Deppig söndagsångest

Tjabba! 
 
Idag har varit en deppig dag då jag bara har tänkt på alla negativa saker med jobbet. 
Hur jag knappt får göra det jag är utbildad till eftersom jag istället är ordningsvakt, städare, kontorsnisse och sekreterare. Hur jag, samtidigt som jag ska lära de läsa, skriva och räkna, förväntas att uppfostra barnen eftersom de inte blir det hemma. Hur mycket mer arbete jag gör när jag inte bara har min egen klass att tänka på, utan också har ansvar för två klasser till i engelska. Samtidigt som jag stöttar upp lärare i två andra klasser. Fattar ni att jag är i fem klasser? Jag har 75 barn jag ska göra bedömningar på, och ytterligare 50 jag har träffar flera gånger i veckan under diverse lektioner. Utöver det äter jag i matsalen med eleverna varje dag (vissa gör aldrig det) och har fyra rastvakter. Jag har 20 minuters rast när det är lag på att ha 30 i samband med lunch...ja, men ni fattar. 
Det har bara fortsatt och fortsatt och fortsatt med negativa tankar hela dagen. Jag har för sjutton blivit slagen och biten m.m av elever på jobbet. De försöker slå en med plankor och rycker loss grejer från väggarna för att slå en med. Helt sjukt ju! 
 
Fast det finns ju fördelar också. Som att vi har ett långt sommarlov att se fram emot! Det ska bli grymt skönt! 
 
Nej, nu ska jag sluta deppa och ta tag i mig själv. Det ska bli en bra dag imorgon på jobbet, och det har varit fantastiskt väder idag. Äntligen lite värme! ☀ 
Dagen börjar med ett författarbesök imorgon, så det kommer bli kul! 
 
Hoppas ni har haft en bättre söndag än mig ;) 
 
Ha de', ha de'! 
 

</div

Kommentera här: