Ljuva jullov!

Hej! 
Äntligen är det jullov! Som vi har längtat och nu är det äntligen här! 

Hela veckan har vi ägnat oss åt att ta hand om hundar och jag har även varit på julklappsjakt åt mina elever. Det blir såklart inget stort paket till de, men jag ägnade torsdagskvällen till att packa in 23 polkagrisar, kexchoklad och julkulor i 23 st små paket. Det tog sin lilla tid! Men det var det värt! Det är så himla uppskattat!  

I torsdags så julhandlade vi också, vilket var i det senaste laget, med tanke på hur det såg ut i fredags när jag åkte hem från jobbet! Så sjuukt lång kö till Allum att jag inte ens kunde ta mig hem, typ! 
Till slut lyckades jag krångla mig ut från dem där kön och kom hem till hundarna så jag kunde gå ut en sväng med de. 

Annars var julavslutningen riktigt trevlig! Jag och Elif hade bjudit in föräldrarna på fika sista timmen, så det blev lite mingel innan de gick hem. Efter det så var det avslutning med personalen med jullunch i personalrummet. Gott! 

Igår var vi hos Quan och Ida med Amanda och Cocchi, vilket var supermysigt som vanligt. Hundarna och barnen var såklart med, såmen det var fullt hus! Så kul! 

Idag försökte vi fixa iordning sista delen på vårt soffbord, som varit ett projekt ett litet tag..meeen, det sket sig. Så vi åkte och köpte ett nytt bord istället! Som är sjukt snyggt! Så det känns bra med ett snyggt bord, men tråkigt att vårt projekt misslyckades! 

Nu ska jag snart iväg till Landvetter och hämta mamma och pappa, säkert solbruna och fina! :) victor ska in till restaurangen och stänga, så att personalen där kan gå på julfest! 
Sen ska vi såklart griljera skinka och provsmaka den! Så gott! 

God jul på er! 


Kommentera här: