Bättre tisdag och onsdag

Hej! 
 
Det blev en bättre tisdag än måndag i alla fall även om också den dagen var ganska jobbig, men den avslutades på ett bra sätt med cola och krämbulle (ja, jag tyckte jag förtjänade det!:) ). 
 
Igår var vi på simskola igen. Vi trodde att det var sista gången förra terminen men nu har alla 2:or fått 5 gånger extra! 
Det gick superbra och det är skönt att vi har så spårvagnsvana barn, hade varit jobbigt annars! 
 
Idag ska jag åka och hämta ett litet akvarium efter jobbet. Vi ska nämligen spexa lite i klassen, jag och Linnéa. Imorgon kommer en "okänd" person (i form av en utklädd Linnéa) komma till klassen med ett ägg. Personen i fråga kommer ge klassen instruktioner på hur ägget ska skötas och sedan ska de skriva egna instruerande texter. 
Nästa fredag kommer personen komma tillbaka för att se hur det har gått för ägget och se om vi har skött ägget som instruerat. Ägget kommer nästa fredag att kläckas och ut kommer det komma en fisk! Fråga mig inte hur, vi har inte tänkt ut alla detaljer än ;) 
Hur som helst ska jag alltså iväg idag och hämta ett akvarium till denna fisk! 
 
Eleverna har önskat sig roligare fröknar efter jul, och är detta inte roligt så vet jag inte vad! Hur kul är det inte att få ansvaret att ta hand om ettt djur?! 
 
C ya! 
 
 
 

</div

Kommentera här: