Pinchos, bio och måndag igen

Tjabba!
 
Som sagt blev det sushi i fredags och pinchos i lördags så den här helgen har vi inte lagat särskilt mycket mat själva. Det är jag inte särskilt ledsen över! ;)

Bion var i alla fall väldigt bra i lördags och vi hade väldigt trevligt sällskap också! Bättre kan det ju inte bli! 
Nu har jag dock lagat mat, men det är mest för att Victor ska ha någonting att äta när han kommer hem klockan nio. Då lär han vara svinhungrig eftersom han både jobbat och åkt direkt till träningen efter det! 
 
Idag har vi haft ännu en trevlig dag på jobbet med elevmöten med rektor,konflikter och så vidare. Nej, allt kanske inte är superbra alltid..eller för det mesta, men på något sätt tycker jag ändå väldigt bra om mitt jobb. Konstigt va? ;) 
Det måste vara elevernas "Aha"-blickar när de förstår något de inte har förstått innan, eller den glädje de visar varje gång de ser oss på morgonen, eller de uppskattande ord vi får från våra elever varje dag. För trots alla bråk, anpassningar och hårda ord så trivs jag på mitt jobb. För jag vet att jag gör nytta där, jag spelar roll där, och jag är faktiskt viktig. Och tro det eller ej, men faktiskt är jag nog ganska bra på mitt jobb också! 
Haha, nu får det vara nog med skryt! Jag kan ju, precis som alla andra, förbättra mitt arbete ännu mer! Och imorgon lär jag kanske inte vara lika positiv! ;) 
 
Hoppas er helg har varit bra och att veckan blir minst lika bra!
 
 
 
 
 

Kommentera här: