Blä för magsjuka!

Hej!

Min helg blev inte riktigt alls som jag hade tänkt mig, långt därifrån! Men den började bra! I fredags kom Amanda hem till mig direkt efter att jag hade slutat jobbet och då lagade vi lite sen lunch innan Tina kom. Supermysigt! 
Efter ett tag var Amanda tvungen att åka hem eftersom de skulle städa sitt källarförråd, så då satt jag och Tina och slappade i soffan en stund och spelade lite TV-spel! 

I lördags skulle vi egentligen ha gått på musikal men då jag vaknade med magsjuka blev det inget med det för min del. Jag är riktigt besviken på att magsjukan inte kunde väntat någon dag till åtminstonde! Jag hade så gärna velat gå!
Victor fick ta min biljett istället så att Tina ändå kunde gå, så det var ju ändå bra att hon inte kom förgäves. 
Men jag mådde inte ett dugg bra och fick inte ens behålla vattnet jag drack...blää! Så hela lördagen låg jag i sängen eller en madrass i vardagsrummet.. 

Igår mådde jag lite bättre, men fortfarande inte bra. Jag kunde i alla fall få i mig lite yoghurt på morgonen och på kvällen, och vattnet fick jag behålla också. Vi hade bokat in en visning igår så den kunde vi ändå komma iväg på, men oj så svag jag kände mig! 

När vi kom hem däckade jag på madrassen i vardagsrummet igen, och sen var det dags för fotboll! AIK tog SM-guld! Woho! Något positivt i alla fall! ;) 

Idag är jag alltså hemma från jobbet och ska vara det imorgon med. Man ska ju vara symptomfri minst 48 timmar (har dock hört 72 också..) och det är fortfarande inte riktigt bra. Så jag blir nog hemma på onsdag också, även om jag är piggare idag än i helgen. 

Hoppas ni haft en fin helg i alla fall!

 

Kommentera här: