Onsdag & torsdag

Helloooo! 
 
Igår var jag åter tillbaka på praktiken, men Solle var det inte då hon tyvärr hade blivit sjuk igen. 
Men jag gick på de lektionerna jag skulle och sen smet jag till hotellet för att spendera en sista eftermiddag med familjen innan de skulle åka till flygplatsen. 
 
Vi hade en himla skön eftermiddag och det var lite jobbigt att säga hej då till de på kvällen, i och med att jag gärna hade följt med de hem. 
Jag känner mig nämligen ganska klar på skolan vi är på, för lärare som slår sina elever tål jag bara inte. Vi har sagt ifrån några gånger, men de bara skrattar åt oss. Det är faktiskt skönt att det bara är en vecka kvar på praktiken, även om barnen är hur söta och goa som helst! 
 
Samtidigt som jag ville följa med familjen hem till Sverige igen har vi ju väldigt mycket roligt kvar att uppleva här i Tanzania! I helgen ska vi till exempel till Kikuletwa hotsprings och förhoppningsvis ska vi kunna åka iväg till ett djurcenter också! :) 
Och nästa helg åker vi ju till Zanzibar, så det är en hel del kul kvar! 
 
Idag kommer antagligen valresultaten att annonseras här i Tanzania (de röstade i måndags) och det kan vara lite oroligt i landet några dagar. Idag hade det tydligen varit något upplopp i stan så vi blev upphämtade av skjutsen idag efter skolan, istället för att ta dala dala hem som vi brukar. Bara för att vara på den säkra sidan. 
Egentligen har vi tänkt gå ut och käka allihopa idag, men vi får se lite hur det blir med det, i och med oroligheterna. Hoppas att det går ändå :) 
 
Kram! 
 
 
 

Kommentera här: