Gothenburg by night

Hej! 

I fredags slutade vi seminariet vid fyra och sen åkte jag och Sofie direkt in till stan för att shoppa lite snabbt innan tåget skulle gå klockan fem. Tror ni att det gick som det skulle? Självklart inte! 

Först stod det att tåget inte skulle komma förrän en timme senare, vilket sen blev 18:16. Men vid tjugo i sex insåg de väl att tåget inte skulle komma iväg alls så då fick vi sätta oss på ersättningsbuss istället. Detta skulle göra att Sofie kom hem till värnamo senare och jag skulle inte vara framme särskilt tidigt i Göteborg jag heller. Till råga på allt hade en olycka skett på vägen till värnamo så där blev vi också stående en timme. Hoppas ingen blev allvarligt skadad bara! 

Egentligen skulle jag vara framme i Göteborg ca halv elva, men Victor och Hayk kom och hämtade upp mig i Borås istället, så vi kom hem tidigare :) så snälla! 

Igår hade vi fullt upp! Vi började dagen med en pannkaksfrukost, innan vi åkte iväg till Victors syster för att experimentera med bubble tea. Spännande! Senare på eftermiddagen gick vi ut och åt alla tre, vilket var himla gott! 

Senare på kvällen åkte vi upp på ett berg (minns inte vad det heter) och kikade ut över Göteborg. Sen hämtade vi upp Oliver för att åka till Ted. Ted hade nämligen födelsedagskalas! Ett ganska stort sådant också, vilket var kul! :) 

En bra lördag med andra ord! 

För övrigt har jag och Sofie blivit godkända på c-uppsatsen! Lycka!!!

Kram! 

Kommentera här: