Long time no see

Hej! 

Efter min magsjukeperiod har det varit så fruktansvärt mycket som har hänt, så jag tog en paus från skrivandet för att jag helt enkelt inte orkade. Men sen kom jag på att det ju faktiskt är ganska skönt att skriva av sig, och nu kände jag mig redo att ta upp skrivandet igen. 

I samma veva som jag var hemma och var sjuk blev Linnea också sjuk. Hon har varit sjuk i tre veckor och har nu blivit sjukanmält minst två veckor till. Alltså har jag gjort dubbelt arbete sen jag kom tillbaks efter magsjukan och kommer göra detta i minst två veckor till, antagligen terminen ut. Idag var första dagen på två veckor som jag fått ha planeringstid, och det var sååå skönt! Jag är så trött på att höra min egen röst! Känns som att jag inte gjort annat än att tjata den här veckan.  Barnen är heeelt crazy bananas! Taskiga ord, knuffar i korridoren och detta praaat i klassrummet. 
Mycket på jobbet med andra ord! 
Dock ska jag säga att de inte vanligtvis beter sig illa så jag hoppas att de bara behöver ha lite helg. Det vet jag att jag behöver i alla fall! 

Det har hänt en del grejer hemma också kan jag tala om! 
Vi har köpt en lägenhet!! I maj flyttar vi till en 3:a i Kviberg som ligger ganska nära centrum i göteborg. Så kul! Längtar asmycket till dess! 

Och enjag annan grej jag längtar efter är jullovet! Och att börja med vår julkalender imorgon! 
  • Vi hade det så mysigt imorse och alla eleverna fick skriva ett julkort till en kompis och säga snälla saker om den personen. Så varje morgon i december (med start imorgon) kommer vi läsa ett av korten så får barnet det handlar om en bra start på dagen. :) 
Hoppas ni haft det bra under tiden jag varit borta och inte saknat mig alltför mycket! 

C ya! 😊





Kommentera här: