Världens bästa yrke

Hej! 

Ännu en vfu-vecka är över och det känns tråkigt att det bara är två veckor kvar på praktiken. För när det första en åttaårig kille säger till mig på morgonen är "Hej Frida! Vad fin du är idag!" blir man ju varm i hela hjärtat! Eller när två tjejer varenda morgon står och väntar på mig för att ge mig en kram. Eller då vi idag under matten experimenterade med speglar och stämningen i klassrummet var så mysig och glad att jag bara inte kunde låta bli att le stort. Eller då en elev glatt utropade: "Jahaaa, jag fattar!". Eller då en annan elev kommer fram och viskar att det var jätteroligt när jag hade klassen själv, utan min handledare. Eller att läsa igenom julkorten eleverna fick skriva till en hemlig kompis och inse att alla har skrivit jättefina saker om varandra. Eller, eller, eller...! 

Ja, ni förstår...listan med härliga ögonblick idag har varit lång! Och det är den i stort sett varje dag. Jag har verkligen valt världens bästa yrke! 

Kram! 

Kommentera här: